27 September

Jag har länge funderat på vilket datum min älskade farmor dog på, har känts så hemskt att inte jag har kommit ihåg vilket datum det var. Och idag slog det mig! jag kanske kan googla hennes namn och hemort så kanske det finns i nått arkiv, och jajemän det fanns det så nu vet jag datumet och det är den 16 Augusti (2001 men det visste jag :) ) Så varje gång jag och niklas har "halvårsdag" så är det exakt samma dag som Farmor dog. Känns väldigt skönt att veta vilket datum det är, lättar lite i hjärtat för det har verkligen bekymrat mig, speciellt sista tiden då jag tänkt på henne väldigt mycket.
 
Min farmor och jag stod varandra väldigt nära, hon var min bästa vän! Så varje gång jag mår dåligt över nått eller nått väldigt bra har hänt så vill jag berätta det för henne, och då blir det lite jobbigt att veta att jag inte kan åka hem till henne eller ringa henne. I år är det 11 år sen hon dog men jag saknar henne fortfarande varje dag och varje gång jag ser kexchoklad ler jag alltid för mig själv och tänker på henne. (hon köpte alltid kexchoklad till mig när jag åkte hem till henne)
 
Pappa berätta på telefon oxå att i december skulle hon fyllt 90år min lilla farmor, så ska åka till hennes grav då och lägga lite blommor. Såg oxå att det är 30 år sen min farfar dog, jag fick ju aldrig äran att träffa honom eftersom han dog 8 år innan jag föddes, men många säger att min pappa är väldigt lik honom i personligheten så jag vet att jag hade älskat att umgås med honom med!  Jag fick ju iaf världens bästa låtsas farfar Gunnar att hänga med när jag var liten, honom saknar jag med ibland, saknar dem stunderna då jag kunde sitta flera timmar och bara kolla på när han målade :) 
 
Oj detta vart ett väldigt långt inlägg.. Det jag vill säga är bara att jag saknar dem som har varit nära mig farmor,
Gunnar, Royne och faktiskt farfar fast jag aldrig träffa han. Saknar er!! och jag vet att ni har det bra där ni är!
 
Farmor o Farfar
 
 
Farmor och jag
 

Kommentarer
Postat av: Göran

Fint skrivet av en underbar dotter

2012-09-27 @ 21:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0